Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 03/2007

Konkurent Petrolotu


Przedstawiciele Portu Lotniczego w Gdańsku im. Lecha Wałęsy
i Grupy LOTOS S.A. podpisali list intencyjny dotyczący nawiązania współpracy w zakresie zaopatrywania w paliwo, smary oraz inne materiały techniczne operujących na gdańskim lotnisku przewoźników.

Postanowienia zawarte w liście intencyjnym pozwolą na wybudowanie na gdańskim lotnisku lotniczej bazy paliwowej, zgodnej ze standardami międzynarodowej organizacji ds. operacji lotniskowych, skupiającej m.in. producentów paliw, porty oraz linie lotnicze. W jej skład wchodzą czołowe koncerny naftowe, takie jak ExxonMobil, Shell, BP, Agip, Texaco, Statoil, Kuwait Petroleum oraz IATA (International Air Transport Association). Na wybudowanie bazy LOTOS potrzebował będzie 6 do 8 miesięcy od daty zatwierdzenia stosownego biznesplanu. W ramach inwestycji LOTOS wybuduje nowe zbiorniki na paliwo lotnicze, które będzie dowożone bezpośrednio z rafinerii. Bazę i autocysterny obsługiwać będzie siedmiu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Za sprawą podpisanego porozumienia, już w niedalekiej przyszłości, zwiększy się konkurencja wśród dostawców paliw na lokalnym lotnisku. Tym samym wzrośnie atrakcyjność Gdańska przy wyborze przez linie lotnicze nowych lokalizacji dla ich baz oraz połączeń. W Gdańsku swoją bazę ma już węgierski Wizzair. Rosną również szanse na powstanie w Trójmieście bazy największej taniej linii lotniczej w Europie - irlandzkiego Ryanaira.

Aktualnie w rafinerii Grupy LOTOS w Gdańsku paliwo lotnicze produkują dwie instalacje Merox. W ciągu ok. 1,5 godziny tylko jedna taka instalacja jest w stanie wyprodukować ok. 80 ton paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot z Warszawy do Nowego Jorku i z powrotem. W 2006 r. Grupa LOTOS wyprodukowała łącznie ponad 450 tys. ton paliwa lotniczego. Dla porównania w 2005 r. było to ok. 275 tys. ton. Około 80% tych wolumenów trafiło na eksport, m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii oraz Czech. Paliwo lotnicze z Grupy LOTOS dostarczane jest również lotniskom we Wrocławiu, Szczecinie, Bydgoszczy, Rzeszowie oraz Gdańsku.

Dokończenie znajdziesz w wydaniu papierowym. Zamów prenumeratę miesięcznika ENERGIA GIGAWAT w cenie 108 zł za cały rok, 54 zł - za pół roku lub 27 zł - za kwartał. Możesz skorzystać z formularza, który znajdziesz tutaj

Zamów prenumeratę



 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator