|  
	    Aktualności
 
 |  | 
 
  Informacje  Numery  Numer 08-09/2005 
 
 
	| Sprawozdanie finansowe 2005 |   |  
 
	| 
 
 
 
 w branży energetycznej i ciepłowniczej
 Warszawa, 18 - 19 października 2005 r.
 Konferencja przeznaczona dla branży energetycznej i ciepłowniczej ma na celu przygotowanie dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych oraz pozostałej kadry finansowo - księgowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za rok 2005.
 
 |  
 
	| Podczas spotkania przedstawimy prawidłowe rozwiązanie problemów, które często występują w praktyce, a ich rozwiązania w różnych opracowaniach są niejednoznacznie i budzą wątpliwości. Ponadto omówimy podstawowe dokumenty determinujące kształt i jakość sprawozdania finansowego. Na praktycznych przykładach liczbowych zaprezentujemy rozwiązania kwestii wątpliwych zarówno z zakresu prawa bilansowego jak i podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych.
 
 Prowadzący:
 
 Bożena Lisiecka - Zając - biegły rewident, przez blisko 12 lat Dyrektor Departamentu Rachunkowości w Ministerstwie Finansów (1990 - 2000). Zajmowała się dostosowaniem polskiego prawa bilansowego do standardów międzynarodowych. Autor wielu publikacji z zakresu rachunkowości, doświadczony i ceniony wykładowca. Członek krajowych i międzynarodowych organizacji zawodowych. Członek Komisji Rady Naukowej SKwP ds. Doskonalenia Przepisów i Zasad Rachunkowości.
 Krzysztof Komorniczak - prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 09 850), dyrektor oddziału warszawskiego BSJP Audyt. Przez szereg lat pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych, jest autorem i współautorem książek i publikacji z zakresu prawa podatkowego (podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych). Bierze udział przy sporządzaniu ekspertyz i opinii dotyczących prawa podatkowego dla Sejmu RP oraz przy przygotowaniu projektów zmian ustaw i rozporządzeń dla organizacji pozarządowych
 Robert Nowak - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista w dziedzinie podatku dochodowego od osób prawnych, współtwórca projektów szkoleniowych i prowadzący audyty podatkowe dla największych polskich przedsiębiorstw, autor wielu opinii prawno-podatkowych, autor książek oraz artykułów w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. w Departamencie Podatków Bezpośrednich i Opłat w Ministerstwie Finansów, KPMG Sp. z o.o., BGŻ S.A.
 
 Program:
 
 Dzień I:
 Bilans
 - Bożena Lisiecka - Zając
 
 
 1.Polityka rachunkowości w kontekście ustawy o rachunkowości oraz MSR/MSSF - podstawą sporządzenia sprawozdania finansowego:
 
 a)cechy jakościowe sprawozdania finansowego,
 b)zasada treści ekonomicznej - podstawą wiarygodności informacji finansowych,
 c)wycena składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
 d)utrata wartości aktywów - metody,
 e)prezentacja sprawozdania (forma, zakres i kwalifikacja):
 - wprowadzenie do sprawozdania finansowego,
 - bilans,
 - rachunek zysków i strat,
 - rachunek przepływów pieniężnych,
 - zestawienie zmian w kapitale własnym,
 - informacja dodatkowa i objaśnienia.
 
 2.Inwentaryzacja składników majątkowych, podstawą potwierdzenia ich przydatności ekonomicznej dla kontynuacji działalności jednostki.
 
 3.Wybrane zagadnienia i kwestie występujące w praktyce przy sporządzaniu sprawozdania finansowego, a dotyczące m.in.:
 a)środków trwałych (kwalifikacji i prezentacji, podstawy i metody amortyzacji itp.),
 b)rezerwy na pokrycie przyszłych zobowiązań,
 c)rezerwy na świadczenia pracownicze,
 d)rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów,
 e)wyceny należności operacyjnych z uwzględnieniem odpisów z tytułu utraty wartości,
 f)aktywów finansowych - kwalifikacja i wycena.
 
 4.Zdarzenia następujące po dacie bilansu.
 5.Dyskusja.
 
 Dzień II
 Podatek VAT i akcyza w branży energetycznej i ciepłowniczej.
 - Krzysztof Komorniczak
 
 W związku z zamknięciem roku pojawiają się na gruncie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych szczególne sytuacje, które stwarzają wiele problemów podatnikom. Niniejsze spotkanie ma pomóc Państwu w rozwiązaniu tych problemów na podstawie praktycznych przykładów.
 Szczegółowy program:
 
 1.Najważniejsze problemy branży energetycznej i ciepłowniczej (nielegalny pobór energii, odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości, opłaty przyłączeniowe i przejęcie majątku, moment powstania obowiązku podatkowego w VAT i inne).
 2.Rozliczanie premii pieniężnych, bonusów itp. w podatku VAT.
 3.Faktury korygujące roczne w dostawie:
 a) krajowej,
 b) wewnątrzwspólnotowym,
 c) wewnątrzwspólnotowym nabyciu  towarów,
 d) wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów i imporcie usług.
 4. Opłaty licencyjne, za znak towarowy i inne opłaty o charakterze rocznym - import usług.
 5. Korekty deklaracji VAT w zakresie podatku należnego i naliczonego.
 6.Roczne rozliczenie podatku według  proporcji oraz roczna korekta VAT.
 7.Najnowsze interpretacje Ministerstwa Finansów w kwestii podatku VAT:
 a) reprezentacja i reklama,
 b) dokument uprawniający do stawki 0 % przy WDT,
 c) zasady przeliczania kwot wyrażonych w walutach obcych.
 8.Pytania.
 
 Przychody i koszty w podatku dochodowym w 2005 r. w branży energetycznej i ciepłowniczej
 - Robert Nowak
 1.Zasady ujmowania przychodów w przypadku rozliczeń z tytułu dostaw energii elektrycznej oraz związane z tym problemy rozliczania kosztów związanych z tymi przychodami.
 2.  Katalog wydatków nie zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów-  w tym nowe zasady dotyczące wynagrodzeń pracowników oraz składek ubezpieczenia społecznego potrącanych z rachunku pracodawcy.
 3.Nowe kategorie przychodów należnych dla podatników podatku dochodowego od osób prawnych - świadczenia częściowo odpłatne.
 4.Korekta podatku naliczonego VAT (wynikająca z tzw. struktury sprzedaży) dotycząca środków trwałych, wartości niematerialnych oraz innych towarów i usług - wpływ korekty na przychody i koszty w podatku dochodowym, w tym na wartość początkową środków trwałych.
 5.Samochód osobowy w firmie - kupno, leasing, najem, aport do spółki, amortyzacja, podatek VAT, ewidencja przebiegu pojazdu, sposób wykorzystywania.
 
 INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
 
 Koszt uczestnictwa:
 - jednej osoby 1090 zł,
 - dwóch lub więcej osób z jednej firmy 990 zł/os.
 Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.
 
 Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch.
 
 Zajęcia odbywają się: w godzinach 10.00 - 15.30
 
 Miejsce zajęć:
 Centrum Finansowe Puławska
 ul. Puławska 15
 
 Zgłoszenia przyjmują:
 Krzysztof Kadlec, Norbert Saks
 telefon: 022/ 543 17 04,  543 17 00
 faks: 022/ 543 16 01, 543 17 84
 e-mail: krzysztof.kadlec@bdo.pl;
norbert.saks@bdo.pl
 
 Szczegółowe informacje organizacyjne znajdą Państwo w formularzu zgłoszeniowy
 na stronie  www.bdo.pl
 
 
 Patronat:
 
 
     
     
     
 
 |  
 
 
 |  | 
 
 
 |