Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 09/2004

Spartan i jego waleczna kompania


Na przełomie sierpnia i września, na XII MIĘDZYNARODOWYM SALONIE PRZEMYSŁU OBRONNEGO w Kielcach Centrum Badawczo-Analityczne RACER Sp. z o.o. - wraz z Grupą Lotos - zaprezentowało swoje wyroby.

Spośród szeregu naszych produktów smarnych – osiem, zalecanych jest do smarowania elementów techniki wojskowej. Wszystkie spełniają wymagania wojskowych warunków technicznych, a jeden z nich spełnia wymagania norm obronnych NATO. Mowa tu o wielozadaniowym smarze SPARTAN G-421. Jego doskonałe własności przeciwkorozyjne oraz odporność na utlenianie sprawiają, że może być stosowany do smarowania wysokoobciążonych łożysk tocznych, poddawanych działaniu wysokich temperatur, bez konieczności okresowej wymiany smaru. Zapewnia wydajną ochronę przed zużyciem w szerokim zakresie temperatur pracy dzięki trwałej warstwie ochronnej, charakteryzującej się wysoką adhezją do podłoża.
Charakteryzuje się wyjątkowymi własnościami antykorozyjnymi w obecności zarówno zimnej, jak i gorącej wody.

Posiada również wysoką stabilność mechaniczną, pozwalającą na właściwe smarowanie elementów poddanych wibracji. Ze względu na dobre własności uszczelniające zapewnia ochronę węzła tarcia przed kurzem, brudem i wodą.
Zakres temperatur pracy obejmuje – 35 st. C - +140 st. C, dopuszczalna chwilowa temperatura + 220 st. C. Spartan stosowany jest do smarowania elementów lądowej techniki wojskowej (czołgi, transportery opancerzone, samochody ciężarowe).

Smar można stosować także do łożysk generatorów, łożysk oporowych sprzęgieł, łożysk wentylatorów silników elektrycznych, maszyn budowlanych, wózków piecowych, w maszynach papierniczych, w urządzeniach gospodarstwa domowego.
Obok Spartana prezentowane były nasze smary do m.in. konserwacji sprzętu uzbrojenia, broni strzeleckiej, radioprzyrządów optycznych, urządzeń używających wody do chłodzenia smarowanych części, elementów pracujących w środowisku wody morskiej lub par związków agresywnych, uszczelniania zbiorników i sprzętu dystrybucyjnego dla rakietowych materiałów napędowych.

Smary produkowane są na własnym oddziale produkcyjnym CBA RACER zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2001.Technologie opracowywane są przez naszych technologów lub wspólnie ze specjalistami WOBR MPS.
Obecnie kończymy prace badawcze nad nowym smarem, który powinien zadowolić bardzo wymagających użytkowników. Jego premierowa prezentacja odbędzie się na targach Innowacji gospodarczych i naukowych INTARG w Katowicach. W listopadzie natomiast smar będzie prezentowany na targach Eureka w Brukseli. Być może, podobnie jak w roku ubiegłym, wrócimy z medalem?

Bezustannie modernizujemy technologie lub opracowujemy nowe. CBA RACER Sp. z o.o., jako członek European Lubricating Grease Institute wie, że w Europie jest wielu wybitnych specjalistów w dziedzinie reologii i produkcji smarów. Nie chcemy pozostawać w tyle.
Na razie cieszymy się, że krąg odbiorców smarów z czechowickiej Spółki rośnie co pozwala przypuszczać, że jakość jej produktów jest bez zastrzeżeń. W każdym razie nasza armia ich nie zgłasza. Brawo dla naszych walecznych smarów!



 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator