Energetyka tradycyjna
  Energ. niekonwencjonalna
  Informatyka w energetyce
  Kraj w skrócie
   Świat w skrócie
REDAKCJA     PRENUMERATA     REKLAMA     WSPÓŁPRACA     ARCHIWUM

    SZUKAJ
   
    w powyższe pole
    wpisz szukane słowo


 Aktualności

 

Informacje Numery Numer 06/2007

Interes zamiast pikniku


Na mapie polskich imprez targowych branży energetycznej należy na stałe nanieść nowy – być może już w najbliższej przyszłości zupełnie kluczowy – punkt. Pierwsza edycja EXPOPOWER zorganizowana w Poznaniu w dniach 22 – 24 maja bieżącego roku zakończyła się pełnym sukcesem. Ponad 120 wystawców i zapełnione dwie potężne hale wystawiennicze o powierzchni niemal 2000 metrów mają swoją wymowę. Debiutu na podobną skalę tego typu imprezy próżno by szukać.

Jak nieoficjalnie ujawnił jeden z współtwórców całego przedsięwzięcia, przystępowano do prac z założeniem minimum wypełnienia o połowę mniejszego areału wystawienniczego. Tymczasem odzew ze strony biznesu i zainteresowanie branży imprezą targową okazały się znacznie większe niż pierwotnie zakładano. Przeważały firmy krajowe, choć najnowsze rozwiązania i produkty z zakresu energetyki i elektrotechniki zaprezentowały też podmioty z Chin, Czech, Francji, Holandii, Izraela, Korei Południowej, Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych.

Powodzenie Expopower dowodzi niezbicie jednego, co zresztą potwierdzało wielu pytanych na ten temat przedstawicieli wystawiających się firm: większość ma już serdecznie dosyć prowincjonalnych a la targowych imprez, gdzie towarzyski savoir-vivre nakazuje być obecnym, ale prócz biesiadowania nie wnoszą one niczego.

Z Poznaniem sprawa wygląda zupełnie inaczej, to miasto interesów i zawsze tak było. Świetna infrastruktura, podobna odległość do Berlina, Gdańska, Warszawy i na Śląsk, a przy tym atmosfera handlowa bardziej niż służą prowadzeniu poważnych rozmów, rokowań i nawiązywaniu kooperacji – swoiste noble oblige.

Oczywiście ważne jest nie tylko gdzie, ale też kto. Organizator „Expopower” –Międzynarodowe Targi Poznańskie – dołożył wiele starań, aby debiut imprezy był najlepszy z możliwych. Co ważniejsze poczynił już pierwsze kroki, aby w przyszłym roku powtórzyć powodzenie przedsięwzięcia. Wszystkie firmy biorące udział w pierwszej edycji uzyskały status założyciela Expopower, co przekłada się na rabat i gwarancje zachowania w przyszłości cen za powierzchnię wystawienniczą na niezmienionym poziomie, darmowe karty wjazdowe i wiele innych tzw. giftów.

Dodatkową zachętą do udziału w kolejnych edycjach wystawienniczych są przyznawane przez radę programową, w której skład weszli przedstawiciele najważniejszych w branży firm i instytucji, uczestnikom Expopower Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich – najstarsza i najbardziej prestiżowa nagroda targowa w Polsce.

Sama uroczystość rozdania nagród doskonale połączyła ze sobą elementy biznesowe z klimatem bankietu i imprezy kulturalnej. Nie była zresztą jedynym wydarzeniem sprzyjającym pozakuluarowym rozmowom w nieco mniej oficjalnej atmosferze . Organizatorzy zatroszczyli się bowiem o cały szereg atrakcji, które umiliły uczestnikom Expopower wieczory po zamknięciu salonu wystawienniczego

Patronatnad targami EXPOPOWER objęły: Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska, Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Polska Izba Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei oraz honorowo Minister Gospodarki.




 



Reklama:

Komfortowe apartamenty
"business class"
w centrum Krakowa.
www.fineapartment.pl




PRACA   PRENUMERATA   REKLAMA   WSPÓŁPRACA   ARCHIWUM

Copyright (C) Gigawat Energia 2002
projekt strony i wykonanie: NSS Integrator